Trening interpersonalny ma na celu :
o nabycie wiedzy na temat komunikacji interpersonalnej, nawiązywania i podtrzymywania kontaktu z drugą osobą,
o rozwinięcie świadomości własnych i cudzych stanów emocjonalnych,
o kształcenie umiejętności poprawnego porozumiewania się, rozpoznawania i rozwiązywania problemów komunikacyjnych,
o poznanie wpływu własnej osoby na otoczenie, umiejętność modyfikowania zachowań w konkretnych sytuacjach,
o rozwinięcie empatii i zdobycie wiedzy na temat przeżywanych emocji.
Zajęcia w ramach treningu odbywają się poprzez:
organizowanie grupowych pogadanek i rozmów dotyczących sposobów i form nawiązywania i podtrzymywania rozmowy,
o przekazywanie wiedzy na temat reguł kierujących konwersacją,
o ćwiczenia konstruowania zrozumiałych wypowiedzi,
o odgrywanie ról, tworzenie scenariuszy i scenek przebiegu rozmowy w różnych sytuacjach społecznych (formalnych, towarzyskich),
o rozpoznawanie trudnych sytuacji komunikacyjnych i skuteczne radzenie sobie z nimi (brak zainteresowania rozmówcy, negatywne nastawienie do rozmowy)
o przekazanie informacji na temat poprawnego słuchania innych osób,
o nauka strategii aktywnego słuchania, zadawania pytań,
o uświadamianie trudności w komunikacji płynących z niewłaściwego słuchania drugiej osoby,
o analizowanie przebiegu komunikacji pod kątem omawianych umiejętności,
o Utrwalanie nabytych umiejętności w zakresie aktywnego słuchania poprzez codzienne ćwiczenia |